Eerste Indrukken... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jessica Donia - WaarBenJij.nu Eerste Indrukken... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jessica Donia - WaarBenJij.nu

Eerste Indrukken...

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

13 Januari 2011 | Kenia, Nairobi

En dan sta je zomaar opeens in Afrika!
Maar ik zal bij het begin beginnen...

Dinsdagavond 11 januari zijn we rond 9 uur naar bed gegaan. Slapen ging uiteraard erg moeilijk maar ik moet zeggen dat ik nog redelijk lang heb geslapen. Rond half 2 ben ik wakker geworden en ik heb nog wat liggen dommelen tot de wekker om kwart over 3!!! ging....
Toen iedereen gedoucht en aangekleed was, zijn we Jorick gaan ophalen. Die zat al lang te wachten; hij was gewoon NIET gaan slapen!
Met een volle auto (papa, mama, Jorick, Robin, ik, een backpack van 18 kilo en een koffer van 22 kilo) gingen we naar Schiphol.

Eenmaal op Schiphol hebben we, nadat we de bagage hadden afgegeven, gezellig met beide gezinnen een kopje koffie en thee gedronken.
Tsja....en toen was het toch echt tijd voor het afscheid!
Dit was natuurlijk niet leuk en was het een heel raar gezicht om je dierbaren aan de andere kant van douane te zien staan. En maar zwaaien tot je echt niks meer kon zien!
Ja, dat is even pijnlijk en even moeilijk, maar gelukkig komen we ook weer terug! Eerst even dit geweldige avontuur afmaken!

Na een hele rare vlucht (we moesten nog een paar rondjes boven London vliegen omdat het op het vliegveld zo druk was), kwamen we aan op London. Daarna moesten we in een gigantisch vliegtuig om naar Nairobi te vliegen. Het eerste gedeelte van het vliegtuig was ontzettend luxe! Wij keken onze ogen uit en waren al aan het kiezen waar we graag zouden willen zitten...
Helaas....waar wij moesten zitten, daar werd je bijna claustrofobisch van! De stoeltjes zaten ontzettend dicht op elkaar en zodra de kist in de lucht hing, heb je ook nog zo'n leuk fenomeen van stoelen die in ligstand gezet (kunnen) worden. Natuurlijk deden de personen voor ons meteen de stoel in beste ligstand, met het gevolg dat ze bij ons op schoot zaten. Maaike zat aan de buitenkant, ik in het midden en naast mij een Amerikaanse man die wat moeite had met het afblijven van MIJN leuning. Niet dat ik nou zo moeilijk ben met leuningen, maar aangezien de bediening van de film in het schermpje voor mij met de bediening in de leuning geregeld moest worden, werd het heel moeilijk om de film te volgen...
Maar goed, afkicken van luxe moesten we toch!

Na ook lang op de koffers gewacht te hebben (want je bent nu in Afrika!), zagen we vol opluchting dat er iemand met een bordje in de lucht stond te zwaaien met "Maaike en Jessica". We zijn meegereden met Martin. Hij heeft ons naar Mill Hill gebracht. Deze organisatie is nauw verbonden met onze organisatie en het was dan ook wel prettig om nog even opgevangen te worden door Ko, die gewoon Nederlands is.
Nadat we even hebben zitten kletsen, zijn we lekker naar bed gegaan. Het was tenslotte al 10.30 in Kenia, mooie tijd dus!

Nu slapen we samen in kamer nummer 1 en kunnen we hier in Nairobi nog even wennen aan het klimaat, de mensen en de omgeving voordat we echt alle luxe achter moeten laten. Hier is namelijk nog een douche MET warm water aanwezig, een wc en stromend water uit de kraan. Dat zal in Kisumu wel anders zijn!

Verder hebben we het prima naar onze zin! We hebben erg veel steun aan elkaar en voor ons gevoel moet het met elkaar helemaal goed komen.
Voor mij is iedere nieuwe situatie nu een uitdaging en dit kost enorm veel energie. Maar zodra ik aan het situatie gewend ben en me enigszins veilig voel, vind ik het prima en ga ik helemaal mee! Zo hebben we al een tactiek om mensen te laten denken dat we hier al jaren wonen, het is ons gelukt om "normale" prijzen te betalen en zijn we ook gewoon met z'n tweeën de straat op gegaan op zoek naar een supermarkt.

Dit zou even het laatste lange verslag kunnen zijn. Morgen of overmorgen vertrekken we met de bus naar Kisumu en het kan dan even duren voordat we weer het internet op gaan.
Dus voor nu, HAKUNA MATATA!

Heel veel liefs uit Kenia,

Jessica.

  • 13 Januari 2011 - 16:01

    Jessica:

    Ook wilde ik iedereen nog even bedanken voor de vele en lieve reacties, smsjes, telefoontje, mailtjes, krabbels enzovoorts! Het is onzettend fijn om te weten dat iedereen zo met ons meeleeft!

  • 13 Januari 2011 - 16:37

    Elza:

    Gelukkig veilig in Nairobi,haha goed hoor om je te gedragen alsof je alles al weet ....
    Geniet nog maar van de laatste luxe en tot het volgende avontuur

    x Elza

  • 13 Januari 2011 - 16:37

    SSarah:

    gelukkig heeft u het naar uw zin juf Jessica,
    ik zit ziek thuis maar ja hopen dat u niet ziek woord.
    ik mis u wel een beetje maar als u het naar uw zin heeft heb ik dat ook

    Groetjes Sarah

  • 13 Januari 2011 - 16:50

    Pap En Mam:

    Sinds jij weg bent gegaan uit Nederland is het hier niet meer droog geweest. Zo te zien heb je het mooie weer ook meegenomen. Fijn dat je zo snel en uitgebreid iedereen de laatste nieuwtjes doorgeeft. Het was voor ons wel een pak van ons hart hoor, dat je veilig aangekomen bent. Gister hebben we je vluchtnummer gevolgd en konden we zien waar jullie zaten.
    In Groot Hellevoet van vandaag staat een halve pagina over jouw reis en wat je daar gaat doen. We scannen die wel en mailen die naar je toe.
    Genieten jullie nog maar even van de luxe want wie weet...
    Hebben jullie al wilde dieren gezien?
    Veel liefs en knuffels voor jullie allebei

  • 13 Januari 2011 - 17:25

    Laura:

    juf ik vind het heel leuk voor u dat u dit doet
    ik hoop dat de mensen daar dat ook vinden
    heel veel liefs
    XxlauraxX

  • 13 Januari 2011 - 20:05

    Amerik & Wilma:

    Há Jess,

    Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is en je veilig bent aangekomen.
    Succes met het wennen op jullie niuwe plekje.
    We blijven je volgen....

    Liefs van ons

  • 13 Januari 2011 - 20:28

    Jan&Marianne:

    Hey Jessica en Maaike,

    Geweldig om de eerste indrukken te lezen!!
    Geniet van jullie reis!

    Groetjes Jan en Marianne van Donselaar

  • 13 Januari 2011 - 20:58

    Diana:

    Heeeee Jes en natuurlijk maaike(ook al ken ik je niet). Bedank voor je lieve sms. Was blij wat van je te horen. Fijn dat je even bij kan komen voordat je verder gaat. Ja geniet nog maar even van de luxe om je heen, dat zal straks wel anders zijn. He je stukje stond toch nog in de krant zal hem voor je bewaren. Of nog beter ik zal proberen hem in te scannen en hem op te sturen. Kan je laten zien dat je een beroemdheid bent, want die staan immers in de krant hahahaha
    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik zal je op de hoogte houden hoor hoe het hier gaat. Je zal het niet altijd gelijk kunnen lezen, maar dat mag de pret niet drukken.
    Zal je gauw een sms sturen.
    Een dikke knuffel xxx

  • 13 Januari 2011 - 21:08

    Marina:

    Hoi Jessica,
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn en dat je al een beetje kunt 'wennen' haha!
    Hopelijk gaat het volgende stukje reis ook voorspoedig, we hopen je te blijven volgen!

    Succes en liefs!

  • 14 Januari 2011 - 07:17

    Moi:

    he lief,
    blij dat je veilig bent aangekomen en je in je zomerkleding kunt hullen. Geniet ervan meis want het is zo voorbij en ik hoor dat je veel meer moeite hebt om hier straks weer te wennen dan andersom.
    zorg goed voor jezelf en anderen.
    Hou van je
    je tantetje......

  • 14 Januari 2011 - 07:49

    Robin:

    Heey lieverd,

    Ik had je gisteren al aan de telefoon gespreken (jaja, privileges voor het vriendje ;) ) maar wil toch nog ff een berichtje plaatsen. Erg leuk eerste verhaal en een geruststelling dat alles goed is gegaan!!! Ben benieuwd naar de eerste foto's en verhalen van de stad Kisumu en hoe het daar is. Hoop dat de busreris een beetje meevalt!!

    Anyway, ik spreek je wanneer ik je spreek!! Love you, Robin.

  • 14 Januari 2011 - 10:46

    Oma En Opa:

    Hoera, contact en veilig aangekomen.
    Staan extra vroeg op om te kijken of er al wat is.
    Doen dat van achter het glas vanwege de vele regen.
    Begrijpen dat jij dat veel beter hebt geregeld met
    veel zon.
    Geniet van al dat nieuwe, andere, en maak er een
    fijne tijd van.
    Groeten van ons.

  • 14 Januari 2011 - 10:59

    Jeannette:

    Ha meiden,

    nou, hij gaat lekker als ik het verhaal zo lees. Bekende verschijnselen hoor die rugleuningen in vliegtuigen. Fijn dat alles zo goed is verlopen en dat jullie werden opgevangen in Nairobi. De cultuurschok zullen jullie ongetwijfeld te boven komen als jullie eenmaal op de plaats van bestemming een beetje gesetteld zijn. Het gaat lukken, dat lijdt geen enkele twijfel. Het secretariaat leeft nu ook mee want het Groot Hellevoet artikel hangt hier nu pontificaal op het prikbord.
    Veel succes en liefs vanuit een moessonachtig Nederland.


  • 14 Januari 2011 - 16:53

    Aranka En Nicole:

    Je moet er maar even nog van de luxe genien
    vell succes als je in kisumu zit

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 72789

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 28 Juli 2016

Kisumu

25 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Kisumu 2014

03 Oktober 2012 - 30 Maart 2013

Kisumu 2012

12 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Kisumu 2011

Landen bezocht: